Deviant Login Shop  Join deviantART for FREE Take the Tour
×



Details

Submitted on
January 5, 2013
Image Size
499 KB
Resolution
800×600
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
521
Favourites
25 (who?)
Comments
77
Downloads
15
×
Mistystar as Katniss by SimplyMisty Mistystar as Katniss by SimplyMisty
I just finished reading the hunger games for the second time today xD
So that explains this drawing..

I need to work on backgrounds more. The blur tool came in handy today.

This took from 4:00 to 7:30. Way longer then i expected.

I know I messed up a lot on here, I got mixed up with human and cat anatomy.

Oh yeah, and just in case it's too dark to read, On her necklace it's a warrior clan sign saying "12" on it, for district 12.

Plz comment before fav-ing.


Mistystar is mine.
Katniss belongs to Suzanne Collins
Art is mine. ©
Add a Comment:
 
:iconxxcloudfangrcxx:
Critique by xXCloudfangRCXx Jan 5, 2013, 5:49:49 PM
This is awesome. I just can't believe my eyes. So I love the background, It looks very realistic. And I LOVE how you're improving. You take your time a lot longer now. So I will say, the vision is rated 5 stars! Now the shading. The Shading is so amazing! I also love the eyes. This is a fantastic drawing, I think RiverClan is very lucky to have a great artist which is you I also like the glowing impacts. They're so awesome. And the technique is amazing! Fabulous work here, keep up the great art, Misty! I Can'tWaitToSeeMore :D
What do you think?
The Artist thought this was FAIR
7 out of 11 deviants thought this was fair.

:iconxfascinatingfiresx:
Critique by xFascinatingfiresx Jan 5, 2013, 6:01:45 PM
Wow Misty. Before I begin, I'd LOVE to say you're probably the best drawer EVER.
So first, the shading tool worked out pretty good for you. You do pretty good with shading. And the background looks REALLY neat, the blur tool did pretty good. And you draw your stuff pretty straight for a mouse drawer, and not even using curve!
You're gonna have to give me drawing lessons some time o.o So anyway, the necklace looks pretty good, and you draw excellent with the circle tool. And you keep it in the lines pretty good. You have a keen eye for drawing, and have excellent creative ideas for drawing.
Keep up the excellent work, Misty. I can't wait to see what you draw next! Five stars! :3
What do you think?
The Artist thought this was FAIR
9 out of 12 deviants thought this was fair.

The Artist has requested Critique on this Artwork

Please sign up or login to post a critique.

:iconx-paintedlynx:
x-PaintedLynx Featured By Owner Nov 29, 2013   Traditional Artist
So much anthro omg omg omg may I hug it.
Reply
:iconsimplymisty:
SimplyMisty Featured By Owner Nov 29, 2013  Hobbyist Digital Artist
Ty! <3 This is very very old though. 
Reply
:iconx-paintedlynx:
x-PaintedLynx Featured By Owner Nov 29, 2013   Traditional Artist
Oh wellz. But our favourites aren't old! <3
Reply
:iconfrenetic-calamity:
Frenetic-Calamity Featured By Owner Jun 2, 2013  Hobbyist Traditional Artist
I love how you did her tail! >w<
Reply
:iconsimplymisty:
SimplyMisty Featured By Owner Jun 2, 2013  Hobbyist Digital Artist
OLD
but ty.
Reply
:iconfrenetic-calamity:
Frenetic-Calamity Featured By Owner Jun 2, 2013  Hobbyist Traditional Artist
xD Btw, is Misty's white star on her left or right eye? .w.
Reply
:iconsimplymisty:
SimplyMisty Featured By Owner Jun 3, 2013  Hobbyist Digital Artist
hmm

hmmmmmmm
I think
Reply
:iconfrenetic-calamity:
Frenetic-Calamity Featured By Owner Jun 3, 2013  Hobbyist Traditional Artist
xD Mk.
Reply
:iconbrokenspiritxxxx:
BrokenspiritXxxx Featured By Owner May 7, 2013  Hobbyist Photographer
ASDFGHJKL;
KATNISS WAS AMAZING OMG.
Reply
:iconsimplymisty:
SimplyMisty Featured By Owner May 7, 2013  Hobbyist Digital Artist
xD old
Reply
Add a Comment: